Helt slut...

Nu är vi hemma igen, efter en heldag på sjukhuset.

Klev upp 05.30 imorse.... duschade mig och Rasmus och packade ihop oss och åkte till sjukhuset. Var där vid 07.00. Vi var ju kallade till operation 07.00 men klockan var strax över 10.00 innan Rasmus rullades in på operation och sövdes. Så redan innan operationen hade vi tre timmar dötid... Rasmus sov större delen av tiden iallafall.
Operationen tog iallafall ca en timme, klockan var nog ganska precis 11.00 när de ringde och talade om att han var färdig.
Jag och Tero passade på att äta frukost i cafeterian och ut och lufta oss medans han var inne på operation.
När de ringde så knallade jag upp och Tero åkte hem för att fixa vattnet, som han trodde hade fryst.
Rasmus sov ganska länge innan han vaknade första gången.
Det var lite otäckt att se honom när han vaknade till, helt desorienterad och sliten.... helt mörk under ögonen, tom i blicken och förvirrad.... blev illamående och undrade hur jag skulle klara av det här. Men sedan somnade han om och sov ganska länge. Nästa gång han vaknade var han mera sig själv, och jätte törstig!!!!
Han fick lite vatten bara till att börja med... såg ut som att han inte sett vatten på tre år... lillgrabben!
Var lite osäkert om han skulle få åka hem idag eller inte... han kissade inget på sjukhuset och han spydde ganska rejält flera gånger. Allt han drack och piggelinen han åt kom bara upp igen.
Men nu har han iallafall kissat en gång och fått behålla ett glas saft... peppar, peppar!

Vi har myste här i soffan en stund när vi kom hem, somnade båda två...

Jag var bara ut och rökte en snabbis och in på internet nu en sväng för att anmäla hos försäkringskassan så att jag får ut vabb dagar...

Ska gå och lägga mig med min älskade son nu, som var så grymt duktigt i dag. Kan behöva llite krafter imorgon då han är nyopererad och Lina är sjuk....

Natti, natti!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0